top of page

בירת האופנה החדשה- איסטנבול!




חוץ מאווירת הקורונה המדכאת ללא ספק, ישנה תחושה של שלום באוויר. בין נרמול יחסים לחתימות על הסכמים משהו מעניין מאוד קורה גם בעולם האופנה הערבי. ולפני שאגיע לבירת האופנה החדשה שהכי קרובה אלינו, ארצה בכמה מילים להתייחס לשבוע האופנה הקרוב (מתחיל מחר) בדובאי.

עם סיום שבועות האופנה באירופה (מבטיחה סיקור נרחב גם מחלקו הקלאסי של העולם) שבוע האופנה הערבי יתקיים בין התאריכים 21 - 24 באוקטובר בדובאי, בתמיכת מיקרוסופט. התצוגות כולם יועברו בלייב באינסטגרם וגם פייסבוק תשדר את התוכניות למשתמשיה. כוכבת הפופ הלבנונית מאיה דיאב Maya Diab אמורה לפתוח את החגיגות הווירטואליות וזכתה בתואר אייקון האופנה של העולם הערבי על ידי מועצת האופנה הערבית. הנושא הכללי השנה הוא, "חלום גדול יותר, הכוח להשיג יותר." ובו יציגו 30 מעצבי אופנה מרחבי המזרח התיכון, אסיה, אירופה ואמריקה. כמו כן, יתקיים יום שלם המוקדש למעצבים ברזילאים. פלטפורמת אולם התצוגה הדיגיטלית JOOR תאפשר לצופים לקנות את המראה החביב עליכם.

יעקב אבריאן, מייסד ומנכ"ל מועצת האופנה הערבית אמר:"העולם כולו עובר תקופת מעבר של כניסה למהפכה של העולם החדש אשר נשלטת על ידי טכנולוגיה ובינה מלאכותית. אנו במועצה לאופנה הערבית נוקטים בצעדים הנכונים כדי להבטיח שקהילת האופנה שלנו מוכנה להיות חלק מהשינוי הגדול". איהסאן אנבטאווי, COO ו- CMO של UAE (איחוד האמירויות) של מיקרוסופט אמר: "בתקופה בה כל המגזרים והתעשיות מדמיינים מחדש את המודלים העסקיים שלהם ברחבי העולם, תעשיית האופנה הערבית אינה שונה מכיוון שהיא אמורה להניע חלק ניכר מעסקיה בשנה מאתגרת בערוצים דיגיטליים. תעשיית היצירה בכלל עם המעצבים, היוצרים שלה וכל שרשרת הערך בוחנים דרכים חדשות לחדש ולהבדיל, "הענן והמכשירים של מיקרוסופט תומכים ומעצימים את מעצבי האופנה ואת כל אנשי הענף לחדש, ליצור ולשתף פעולה בדרכים חדשות תוך שהם עוזרים לתעשייה לענות על דרישת הלקוח המשתנה בעידן הדיגיטלי". קישור לתצוגות- https://arabfashionweek.org/


ובינתיים, בין המשברים למיניהם, צומחת לה בירת אופנה חדשה והיא קרובה אלינו הרבה יותר מהשאר!

קבלו במחיאות כפיים אופנתיות את איסטנבול! למרות שטורקיה היא לא מדינת ערב המנטליות דומה.

בין התאריכים 12-16 לאוקטובר נערך דיון מעניין בשבוע האופנה באיסטנבול הנע בין צניעות ופרובוקציה, בין שקיפות ואטימות, בין קלילות ועומס כל מעצב הביא את המשמעויות שלו לתקופה ההזויה הזו.

כהרגלי אני נוהגת לחלק את התצוגות כולן לכמה היבטים מנחים על מנת להסיק את הלך הרוח של התקופה הקרובה בעולם האופנה- אביב קיץ 2021, ומי ייתן שתהיה נטולת קורונה!!


קישור לאתר הרישמי של שבוע האופנה הטורקי- https://www.mbfwistanbul.com/


גזרות

מבחינת קווי המתאר של הפריטים הבחנתי בהמשכיות הקו הרחוק מן הגוף. צלליות רחבות ומגדילות אשר מעניקות לגוף האישה נוכחות בלתי מתפשרת, גרנדיוזית עם רמיזות לתקופות היסטוריות רחוקות. האם המימדים האלה באים להעצים אותנו הנשים, או דווקא להגביל אותנו מבחינה פיזית? כל מעצב או מעצבת לקחו את טרנד "האוברסייז" למקום שלו ויצרו את עולמן הנועז של הנשים.


דרמה של שחור לבן

בסך הכל הצבעוניות לא הפילה אותי מהכיסא. הרבה שחור לבן קלאסי ודרמטי. השחור והלבן בלט מאוד בבחירות של רוב המעצבים. אני רואה בהחלטה זו מעין רצון לחזור לקלאסי ולעל זמני כמסר מנוגד לתרבות האופנה המהירה מלאת ההדפסים הטרנדיים. גם על עצמי אני רואה שבחירותיי לאחרונה הרבה יותר "חלקות" ופחות מודפסות ומלאות בצבע. את הצבעים הנועזים אני שומרת לאקססוריז ולנעלים.



פסטלים מול נועזים- טוטאל לוקים

בעיצובים שכבר נכח בהם הצבע הוא התבטא בגרסת הטוטאל לוק. כל המראה, גם אם היה מורכב מכמה פריטים, היה בנוי ממניפה צבעונית אחת שולטת. שמתי לב, בהמשך לרצון לחזור להיות טבעי וקלאסי אשר הרבה מהגוונים שנבחרו, הם טבעיים למרות הבלחות של פסטלים או צבע נועז שולט. בכל מקרה ההחלטות הצבעוניות מעמיקות את הדיון בין הנשי העדין והרך ובין הגברי ה"ישר והקשוח".


בדים וטקסטורות

עוד מכנה משותף שמצאתי כמעט אצל כל המעצבים הטורקיים הוא עניין הקפלים, הפליסה והוולנים שמסרם לעזוב אותנו כבר מספר עונות ברציפות.

נפילת הבד הרכה והזורמת מתכתבת באופן ישיר עם הרצון לנפח קווי מתאר בעיקר בחלק העליון של הגוף. כמובן שעניין ההרחבה המלאכותית לא מתאימה לכל אחת וניתן לאזן את הטרנד המתמשך הזה עם אקססוריז מפוסלים או פיסול ונפחים קצת יותר צנועים.

הטקסטורות של הבדים- במתאם מושלם עם כמות הבד- עשירות בפרינטים קטנים וטקסטורליים אשר לקוחות מהעת העתיקה בואך מאות קודמות. שמתי לב שהקפלים העדינים יותר- הפליסה והוולנים – באו לידי ביטוי עם צבעוניות פסטלית והדפסים עדינים, בעוד הקפלים הגדולים יותר והנפחים הדרמטיים, הופיעו עם צבעוניות סולידית כשחור, לבן והגוונים הטבעיים.

תאוריה למעשה- כשתרצי לנפח תרגיעי עם הצבעוניות וההדפסים ולהיפך.


טרנדים וחידושים טורקיש סטייל

תצוגת אופנה טובה לטעמי היא כזאת, שמביאה לעולם לפחות חידוש אחד, או אמירה מסויימת, אשר אפשר לתרגם אותה לחיי היום יום שלנו ושתגרום לנו להרגיש אופנתיות ובעלות אופי ואמירה משלנו.

טרנדים אלו כמו גזרה מעניינת, פריט לבוש או אביזר מעניין לפעמים יכול להקפיץ לוק שלם ולגנוב את ההצגה. אז הנה כמה דוגמאות ללוקים שגרמו לי להסתובב בכסא ולהגיד Burada ilginç bir şey var- יש פה משהו מעניין.


קשירות למיניהן- ראינו רמזים לטרנד כבר העונה. יכולים להופיע בלבוש עצמו או באביזר צוואר, באביזר ראש, בנעליים, בתיקים וכו'.

אביזרי ראש וכובעים- כמעט כל הסוגים אך עם דגש לכובעי באקט/טמבל/ספארי ואביזרי ראש שונים. בהחלט יכולים להקפיץ הופעה ברגע ולהציל אותנו ממצב של Bad hair day.

א- סימטריות קיצונית- ברמה של "אופס שכחתי לתפור שרוול או חצי שמלה". גם לטרנד הזה ראינו רמזים כבר בעונה הקודמת אך העונה הקרוב כמעט כל המעצבים אימצו.

מחשופי סטרפלס- כבר אמרתי שיש חזרה לקלאסיקה בעונה הקרובה? אז הסטרפלס המוכר והמחמיא הוא אחת ההוכחות לכך. כל המעצבים נתנו פרשנות משלהם למחשוף הסטרפלס הבלתי מנוצח. על הבגד עצמו כמעין מחוך, או בשילוב עם א-סימטריות, נפחים, פליסה, שקיפויות ויצרו לוקים על זמנים ומשמיטי לסתות.

שרוולים גזורים- שרוולים בגזירה צורנית או בגזירה ישרה- ממש חתך מסוף השרוול-כף היד- עד מעל המרפק. יוצר צללית מעניינת ודגש שונה לידיים.


ולסיכום, שמתי לב להרבה טרנדים משותפים בין הפרשנויות האיסטנבוליות לבין אלו האירופאיות הקלאסיות, להן אקדיש פוסט נפרד. אין ספק שלאיסטנבול יש מקום של כבוד באופנה העולמית לפחות לטעמי ואמשיך לעקוב אחרי בירת האופנה הקרובה אלינו ביותר... מי יודע אולי בשוונג השלום שאנחנו נמצאים בו כרגע יש מקום לעוד אחד?!




64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page