top of page

סתיו חורף 2023- אופנה במלחמה



זמנים קשים עוברים עלינו עכשיו. כולנו צמודים לחדשות ואומה שלמה נכנסה לטראומה מתמשכת שהחלה בשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר.

רובנו היינו אמורים עכשיו לקבל את הסתיו עם קולקציה חדשה בחנויות ומלתחה חדשה בארון. אך בפועל, למרות שהקולקציות הספיקו להיכנס והחנויות פועלות במתכונת מצומצמת, המורל ורוח השופינג גוססים לאיטם.

מודה ומתוודה שאופנה בשבילי היא תרפיה וטעם החיים. אם לא אגע בבדים, לא אבחן גזרות, שילובי צבעים וטרנדים נפשי השברירית תשבר, ייצאו לי שערות לבנות ויתווספו לי קמטים. אז איך נצא מזה? איך נחזור לאופנה ולחנויות?

הצעד הראשון בשבילי היה לשוטט אונליין בתצוגות ובמסלולים של סתיו 2023 Ready To Wear באתר vogue.com רק כדי להיזכר איך היה כאן קודם, לפני הטרגדיה שעברה עלינו.

הצעד השני היה לבחון האם ישנם מעצבים בינלאומיים שהתגייסו לטובתנו במאבקינו הצודק, ובכך להשקיט את המצפון שאני "מתעסקת בזוטות" בעת מלחמה. ובכן... מצאתי!! ואפילו לא מעט...


על פי כתבה שהתפרסמה באתר www.algemeiner.com בתאריך 18.10 כמה מותגי אופנה וחברות האם שלהם הודיעו שהם תורמים ונותנים סיוע הומניטרי לקורבנות הישראלים של זוועות חמאס.

על פי הדיווחים, בית היוקרה שאנל הודיע כי הוא יתרום 4 מיליון דולר לארגונים המספקים סיוע הומניטרי חירום לדרום הארץ. מבית האופנה נמסר כי הוא "נחרד ועצוב עמוקות" מהתקפות הטרור של חמאס, שהביאו ליותר מ-1,400 הרוגים. ישראל. "המלחמה והמשבר ההומניטרי שנוצר הוא טרגדיה. המחשבות שלנו נמצאות בלב שלם עם כל אלו המושפעים ישירות או בעקיפין".

מעבר לשאנל, Authentic Brands Group - שמותגיה כוללים את ניין ווסט, ג'ודית לייבר, הארב לגר, פוראבר 21, ברוקס ברדס, אדי באואר ורבים אחרים - הודיעה בשבוע שעבר באינסטגרם שהיא השיקה תוכנית "1:1 תרומות לעובדים". עמותות אלה כוללות את מגן דוד אדום, ערן- העזרה הראשונה הרגשית של ישראל הנותנת שירות בטלפון ובאינטרנט, נט"ל - המרכז הישראלי לטראומה וחוסן, ועמותת Operation Embrace, המציעה סיוע לפצועים ניצולי טרור בישראל.

בנוסף, מגזין WWD דיווח כי המעצבת היהודייה טורי ברץ' - היו"ר הבכיר ומנהלת הקריאייטיב הראשית של המותג שלה - והמנכ"ל פייר-איב רוסל אמרו שהם יתרמו 100,000 דולר באופן אישי ו-150,000 דולר בשם החברה לוועד הבינלאומי של הצלב האדום והברית לשלום במזרח התיכון קואליציה של יותר מ-170 ארגונים - ועשרות אלפי פלסטינים וישראלים - שהתמקדה בבניית שלום ודו-קיום באזור.

כמו כן המותג טורי ברץ' והמנכ"ל התחייבו להשוות כל תרומה של כל עובד שיתרום ל ALLMEP .


הקרן הפילנתרופית של קבוצת האופנה PVH שבבעלותה המותגים קלווין קליין וטומי הילפיגר - העניקה מענק לוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מגן דוד אדום והסהר האדום הפלסטיני. לפי המגזין WWD, הקבוצה תשווה תרומות 2:1 שנעשו על ידי מקורביה למאמצי הסיוע באזור, ומציעה סיוע כספי למקורבים ולמשפחותיהם שנפגעו במלחמה.


הדוברת של קבוצת Capri Holdings Limited חברת האם של מייקל קורס, ג'ימי צ'ו ורסאצ'ה - אמרה: "אנחנו עצובים מאוד מההתקפות האחרונות על ישראל. אנו מתאבלים על אובדן החיים והסבל שחווים כל אלו שנפגעו מהסכסוך באזור. Capri Holdings בוחנת כעת ארגונים שונים שאנו יכולים לתרום להם שיתמקדו בסיוע הומניטרי לנפגעים.

הדובר של קבוצת Tapestry שבבעלותה המותגים קואצ'ר, קייט ספייד ניו יורק וסטיוארט ויצמן - הוסיף כי החברה הייתה בקשר עם ארגונים הומניטריים בינלאומיים כדי להחליט כיצד הם יכולים לסייע לקורבנות המלחמה.

גם המעצבת הישראלית שחיה בניו יורק נילי לוטן שנשואה לזמר דייויד ברוזה, שריינה את ערוצי הרשתות החברתיות שברשותה לטובת תמיכה פרו-ישראלית מובהקת, ואפילו פנתה אל קהל לקוחותיה על מנת לתרום לתושבי קיבוץ כפר עזה באמצעות דף תרומות שהקימה תחת המותג שלה.


אז אם כבר תחזית טרנדים לסתיו חורף 2023 אז שההשראה שלכם לעונה הקרובה תושפע מהמעצבים ובתי האופנה הפטריוטיים שתומכים בנו!


גזרות

אין ספק שחליפות מכנסיים רחבים, משולבים עם וסטים ומחוכים ימשיכו איתנו גם בעונה הקרובה ויעניקו למתוחכמות שביננו לוק גברי מעט. החליפות העונה ישתלבו גם עם מכנסי ברמודה עד הברך או קצת מתחתיה או בשילוב חצאית מקסי רחבה. המותן תמשיך להיות נמוכה ומודגשת באמצעות חגורות גדולות ורחבות או צרות וכפולות.

גם גזרת הסטרפלס הקלאסית מככבת בעיקר בלוק אלגנטי לערב, אך הפעם חיתוכי הסטרפלס קיבלו עיצובים מיוחדים כגון לב הפוך, עגול, תיפורים מודגשים כמחוך, ישר ומרובע ואפילו כמו שני עיגולים מחוברים.

השרוולים והכתפיים ימשיכו לקבל תשומת לב מיוחדת עם אפליקציות מוגזמות, שרוולים מנופחים או בעלי צלליות מיוחדות.

מגמת האוברסייז הנוחה כבשה את המסלולים גם בחלק התחתון וגם בחלק העליון באמצעות צללית רחבה או מראה שכבות ולא הולכת לעזוב אותנו גם בעונה הקרובה.



מימין לשמאל: שאנל- חליפת מכנסיים בורוד פוקסיה משובץ שאנל סטייל. אורך המכנסיים יתאים בעיקר לגבוהות שביננו אך בהחלט שינוי מרענן. ורסאצ'ה- חליפת חצאית בורוד בייבי ופה השרוולים עושים את ההבדל. ראלף לורן- חליפת מכנסיים בגזרה ישרה בצבע אפור קלאסי שיוצר טוטאל לוק על זמני. אני הייתי שוברת את האפרוריות עם חגורה אדומה. נילי לוטן - חליפת מכנסיים בלבן שבור- אין הערות מדויק, כמו שזה אליי לארון.


צבעוניות

אם נכנסתן לחנויות וקיבלתן גל חום לא דמיינתם. הגוונים החמים- חום על גווניו, בז', ורוד על גווניו- בייבי וגם פוקסיה (כן, הגוון העז ממשיך איתנו מהקיץ), אדום יין וסגול חציל- כבשו את המסלולים ובעקבות כך גם את החנויות. שובר השוויון הוא הגוון "תכלת ים" הבוהק שיכול להשתלב נהדר ולשבור את גל החום הזה. הגוונים האלו מצורפים כמובן לגוונים הקלאסיים של האפורים, השחור והלבן.


מימין לשמאל: שאנל- חליפת חצאית קלאסית בגווני אדום יין, שחור ולבן בטקסטורה משובצת אופיינית. גרבוני התחרה ושרשראות הפאנק "מצעירות את הלוק". טוטאל לוק בורוד בייבי ופודרה שמשתלב כמובן מושלם עם שחור מבריק. ורסאצ'ה- טוטאל לוק הורס בגווני חום וכתום. ובנוסף, חליפת ערב א-סימטרית גןם של ורסאצ'ה עם קפלים מחמיאים בתכלת ים כצבע משלים.


מימין לשמאל: ורסאצ'ה- טוטאל לוק דנים הורס החלק העליון בגזרת אוברסייז מדגיש את החצאית הצמודה ולהיפך.

טומי הילפיגר בלוק קז'ואל אובר סייז בקאמל וכחול ים עם טאץ' קטן של אדום יין בכובע ובתיק. נילי לוטן מציגה קלאסיקה על זמנית עם דנים ומעיל צמר ארוך בקאמל. ראלף לורן - שמלת ערב מחמיאה באדום יין. שימו לב לחגורת הקאובוי שמשדרגת את הלוק בצורה מדוייקת להפליא. אימצתי.


סוגי בד והדפסים

  • דמוי עור הוא ללא ספק משדרג המלתחה הרשמי של העונה! והפעם בגווני חום, אדום יין ושחור קלאסי מט או מבריק. הוא יכול להיות בעל גזרה צמודה או משוחררת העיקר שישולב עם בד תחרה, שיפון רך, עדין ונשפך.


מראות עור שלעולם לא ייצאו מהאופנה- מימין לשמאל: ורסאצ'ה-טוטאל לוק עור שחור במראה עשיר של מרקמים. שאנל במעיל עור ארוך ומבריק בגוון שחור מעניק עושר של טקסטורות ללוק. ראלף לורן מציג חליפת עור מדהימה באפור כהה. (הכותבת מעולפת). נילי לוטן במראה קלאסי עם ג'קט עור ארוך ומשגע. עוד אין לך? תשיגי מיד!

  • פרווה מלאכותית כשיתחיל קצת להתקרר תוכלי להתעטף בפרווה סינטטית שתשלים את גזרת האוברסייז. יכולה להיות חלקה, קצרה, ארוכה או מודפסת בגוונים הנכונים של העונה. גם נוצות שונות, פרנזים באורכים שונים יעניקו לך את הדרמה שאת זקוקה לו.


פרווה מלאכותית למראה הדרמטי גם כאפליקציות וגם בפריט לבוש. מימין לשמאל: ורסאצ'ה- מעיל פרווה קלאסי שחור, את חייבת כזה בארון לערב. שאנל- סוודר רחב עם אפליקצית פרווה לבנה לבנה ודרמטית ישדרג כל סוודר לפיס מעלף. ראלף לורן- מעיל פרווה באפור בהיר, מעדן את הלוק גם ליום יום. בשילוב עם שקיפות מתחתיו ואת חד פעמית. נילי לוטן מבקשת שתשיגי מעיל פרווה מודפס בגוונים הנכונים של העונה, ואת סופר טרנדית.

  • טקסטורת הקפיטונאז' זאת שלקוחה משמיכות הפוך והריפוד הסלוני אך בצפיפות גדולה יותר, מככבת על המסלולים ותתרום גם היא למראה הדרמטי. ניתן לשלב עם הטקסטורה הזאת כמעט כל דבר והעושר שלה יעניק לך מראה בלתי נשכח.


משמאל לימין: ורסאצ'ה-שני מעילי קפיטונאז' מעניינים אחד בגזרה ישרה ורחבה יחסית, והשני בין לבין היות והוא לא מוותר על המותן נשית. ורוד הפוקסיה עדיין איתנו גם לסתיו ולחורף הקרובים. שאנל- חצאית מקסי שהיא טרנד בפני עצמה בטקסטורת קפיטונאז' עדין. השילוב עם משבצות החלון של הג'קט יוצר עניין ועושר מרקמי. טומי הילפיגר- קרדיגן מהמם וצעיף תואם שהפסים בגוון התכלת שלו עושים את כל ההבדל השילוב עם ההדפס המשובץ, שטרנדי כבר כמה עונות, מוסיף ללוק עומק ועניין.


מבחינת הדפוסים, ניתן להבחין שעולם האופנה לא מפחד מדפוס הפסים לרוחב בשילובי צבעים וטקסטורות. גם דפוסים All Over משתלטים לנו על המלתחה העונה, ויוצרים לוקים בלתי נשכחים.

אצל המותגים הקלאסיים יותר הפרינט המשובץ ממשיך להשתלט על המסלולים. משבצות בסגנון טרטן (סקוטי), משבצות גלן קטנטנות- הנהוגות בעיקר בחליפות גברים- זלגו גם לחליפות הנשים. משבצות הסבתא (שיני הכלב) הקלאסיות שרצות איתנו כבר עידנים מזוהים עם המותג שאנל.

בנוסף למשבצות, טקסטורות של קפלים מטשטשים וא-סימטריים יחמיאו כמעל לכל גזרה ויתאימו בעיקר לשמלות ערב. אפשר לראות שגם אפליקציות תלת מימדיות בגוונים מנוגדים או מונוכרומטיים נותנות עומק ועניין לבדים וללוקים.


מימין לשמאל: שאנל- בשני לוקים טרנדיים אך על זמניים. הימני בשחור לבן ואפור עם נגיעות של ורוד עדין והשני בשחור, לבן ואדום זועק. טומי הילפיגר- נותן שיעור בשילובי הדפסים- מעיל פוך משובץ בגוונים הנכונים ביחד עם סריג פסים באותם גוונים יוצרים עניין ומשתלבים נהדר ביחד. ורסאצ'ה- שמלה הורסת בפרינט אולאובר פרחוני בכתום חמנייה על גבי שחור. השרוולים המנופחים הם החידוש המרענן של העונה של המותג.


מימין לשמאל: שאנל- שמלה בגווני חום ולבן משובצת והחידוש בשרוולי הפיראט הנפוחים. טומי הילפיגר- שילוב נדיר של מעיל משובץ עם חצאית בקפלי פליסה חומה. מאמצת עכשיו! ראלף לורן בשמלת ערב מהפנטת, גזרה מורכבת וא-סימטרית כשהכיווצים והקפלים מחמיאים ויוצרים צללית של אלה. ורסאצ'ה- שמלת קפלים צמודה במקומות הנכונים יוצרת דינמיות מעניינת בבד והצבע המרשים יסובב כל ראש בטוח!


מימין לשמאל: שאנל- שתי פרשנויות לאפליקציות בולטות פרוותיות ליצירת הדרמה המושלמת. ראלף לורן- שמלה קלאסית א-סימטרית ועדינה. עם אפליקציות פרחוניות בולטות. שמלת השושבינה המושלמת. ורסאצ'ה- שמלת מחשוף סטרפלס עגול בורוד בייבי עם נגיעות קלות של פרחים בולטים ורסצ'ה סטייל.


אקססוריז וטרנדים נוספים

היתרון בחגורות ברור לכולן- תפקידה של החגורה הוא להבליט היקף- מותן גבוהה או נמוכה ואפילו בהדגשת היקף החזה כ"למעלה של הסטרפלס". בכל מקרה, החגורות ממשיכות לתת את הטון והטאץ' הסופי לסגירת הלוק. בעיקרון הכל הולך: חגורות קאובוייז בעלות אבזם רחב ובולט, חגורות צבאיות, חגורות גראנג' עם שרשראות, דקות וכפולות העיקר שיהיו דומיננטיות.

העניבות איתנו כבר תקופה כשהלבוש המגדרי התחיל להתערבב. עניבות וסרטי צוואר יעניקו למראה הנשי לוק מתוחכם וחזק ואם תשלבי אותו דווקא עם פריטים רכים ונשיים, תיצרי ניגוד מעניין ומתוחכם. עוד טרנד נשי ומעניין הוא מחשוף סטרפלס עגול שלקוח מעולם המחוכים וקיבל העונה פרשנות שונה ומעניינת, חיתוכים א-סימטריים והבלטה של צורת החזה.


מימין לשמאל: ראלף לורן משלב חספוס של ג'קט עור מעוטר בפרזנים (שמסרבים לעזוב אותנו גם העונה), עם חצאית שכבות עדינה ונשפכת וכך יוצר תנועה בכל הלוק. בלוק השני שילב סוודר "יום-יומי"עם חצאית מקסי מבד מבריק וחגורת קאובויי אופיינית למותג האמריקאי הוותיק. כבר אמרתי שאני חולת ניגודים? ורסאצ'ה בשתי פרשנויות שונות (מציג עוד כמה בקולקציה של סתיו 2023) לסטרפלס הקלאסי, והוסיף גם בד טול או מש טרנדי משנות ה-90 להשלמת הלוק. החידוש הוא במחשוף הסטרפלס הוורוד שמכסה את מה שצריך וזהו.

לסיכום, אנחנו מקבלות העונה צבעים עדינים אשר משולבים עם עזים, גזרות נוחות ומשוחררות, גזרות מורכבות ומעניינות לערב, משחקים של שקיפויות ותחרות, בדים נוקשים ורכים שעובדים נהדר ביחד. לכן נותר רק לבחור סגנון ולרוץ איתו.

אל תפחדו ליצור שילובים של דפוסים (רצוי באותם גוונים) ומרקמים כדי ליצור עושר ועומק מתוחכם.


מקורות


31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page