top of page

חמשת הגזרות שתאמצי בסתיו 2020


 ארבעת הגזרות הכי טרנדיות לקראת סתיו 2020

גזרות הבגדים מהוות את הבסיס לעיצוב האופנה. הגזרות מעניקות את הצללית של הגוף האנושי. הצללית או הגזרה יכולה להיות משוחררת או צמודה, נוקשה או זורמת ורכה, מבליטה או מטשטשת, חושפנית יותר או פחות. ביום-יום הגזרה צריכה להחמיא לגוף, ולא כל גזרה מתאימה לכל גוף. זהו הבסיס לסטיילינג נכון גם הנשי וגם הגברי.

הרצון לטשטש את מה שאנחנו לא אוהבות בגוף שלנו ולהדגיש את מה שכן, קיים בכל אחד ואחת. אך אם זאת יש לקבל את מבנה הגוף הטבעי שלנו באהבה ולזכור שתמיד נתרפק על העבר גם כשהווה יהפוך לכזה, אז אם כך, עדיף להעריך את ההווה כפי שהוא.

כתפיים מודגשות

ה-טרנד שבלט בתצוגות האופנה השנה. אין מעצב שלא נתן לו את הדעת ברמה כזו או אחרת. המעצבים הנועזים יותר כמו אלכסנדר מקווין ובלאנסיאגה לקחו את הטרנד לקצה, והנועזים פחות מהווים השראה סולידית יותר, כך או כך הוא קיים בהכל. היופי בטרנד הזה שכמעט כל אחת יכולה לקחת אותו לאיזה כיוון שהיא רוצה- הנשי והרומנטי, המסיבתי והמוגזם או הגברי. אני אישית חובבת מאוד את הטרנד הזה שכן הוא מבצע את תפקידו כראוי- מאזן לי את רוחב הכתפיים ביחס לאגן ומטשטש את מבנה גופי האגסי.

המגוון ברשתות בלתי מוגבל, מכווצים קלים באיזור תפר הכתף ועד, שרוולים שקופים, מנופחים ונוקשים לאמיצות. הסוד הוא לבחור את המינון הנכון כדי שלא תרגישי מחופשת.

התמונות מימין לשמאל:

1. חסר משהו בלוק הזה?- Rodarte

2. אם כבר מעיל אז שיהיה עם אמירה- JW Anderson

3. קרדיגן אובר סייז עם שרוולים תפוחים Fendi

4. הכתפיים הנכונות בשמלה המושלמת בצבע הנכון Balenciaga

5. מלך הדרמות ואין ספק שהמעצב האהוב עליי Alexander McQueen


ברמודות וחיתוכי ברכיים

אורך הברך מקבל השנה תשומת לב מיוחדת. שמנו לב לניצוצות הטרנד הזה כבר בשנה שעברה שבאו לידי ביטוי בגזרת מכנסי הרכיבה הקצרים והצמודים-הבייקר. הפעם הטרנד בא לידי ביטוי במכנסי הברמודות הרחבים יחסית, וחיתוכים באיזור הברך גם כשהמכנסיים ארוכים. דוגמא מצויינת לכך הופיעה בתצוגה של טום פורד. הפעם הברמודות בגזרה ישרה ואפילו בצללית רחבה מהגוף כאשר הם מצוותים לבלייזר תואם או לפחות לגוונים מונוכרומטיים, כדי לשמור על תחושת האורך והגובה ולמנוע חיתוך של הגוף באיזור מומלץ פחות. מארק ג'ייקובס התאהב בגזרה והביא לה וריאציות שמתורגמות לחליפות מכנסיים מוקפדות וקלאסיות.

יש לציין שגם החצאיות על המסלולים הגיעו ברובן לגובה הברך, לדעתי אורך מצוין לכל אישה בכל גובה שכן הוא מחלק את הגוף לשלישים.

1. חיתוכים באיזור הברכיים בקונספט טלאים- Tom Ford

2. אורך שמכסה את הברך אך קצת יותר קצר מהקפרי- Louis Vuitton

3. דש של בלייזר גברי- Marc Jacobs

4. טוטאללוק מונוכרומטי- Marc Jacobs

5. דמוי עור מט מעבר לברך- Balenciaga


חשיפת כתפיים "שרוולי תחבושת"

גזרת האוף-שולדרס חושפת הכתפיים קיימת מהרגע ששנות ה-70 המשוחררות נכנסו לחיינו. עם זאת כל שנה הגזרה מקבלת פרשנות קצת שונה. לקראת סתיו 2020 המחשוף בץפיים כול גם את הכתפיים עצמן במחשוף דמוי תחבושת. המחשוף הזה אידלי לבעלות אגן רחב ואגסי כי הוא מבליט את רוחב הכתפיים, חשופות פחות או יותר עדיין, יהיה בולט אלמנט רוחבי אשר מגיף את עצם הבריח ביחד עם הזרוע העליונה. מבחינת נוחות שאלתן, אני לא בטוחה שזהו טרנד קל ליישום ביום יום אבל ללא ספק לשעות הערב הוא מסובב ראשים.

התמונות מימין לשמאל:

1. הכתפיים מקבלות את תשומת הלב Rodarte

2. מחשוף שמתאים מאוד לשסע עמוק Marc Jacobs

3. לוק ערב מדהים עם טוויסט תקופתי שמתבטא בשובל מאחור Marc Jacobs

4. שרוולי תחבושת גם אם הן לא חשופות Richard Malone

5. מחשוף אוף שולדרס כולל הכתפיים כשרוולי תחבושת Richard Malone


מחשוף א-סימרטי ושרוול חסר

בהמשך לדיון על תשומת הלב לכתפיים גם המחשופים הא-סימטריים כמיקרו-טרנד מקבלים במה בתצוגות לקראת סתיו 2020. הפעם בולטים חסרונם של השרוולים בכך שהא-סימטריות מוקצנת, ונראית כאילו המעצב כמו ריצ'ארד מלון וטום פורד "שכחו" לתפור שרוול לפריט הלבוש העליון. הפרשנות החדשה הזאת מצטרפת למחשופי הקאט-אאוט והא-סימטריות ה"קלאסית". הבחנתי בזה שמחשופי הקאט-אאוט ממוקמים באיזור עצם הבריח, הבטן והמותניים, ומופיעים כמעין חורים בבגד. אם לובשים קאט-אאוט צריך להיזהר עם חשיפת איזורים אחרים משתי סיבות עיקריות, הראשונה כדי לא ליצור מראה זול והשניה כדי לתת תשומת לב עיקרית למחשוף עצמו. וכמובן, יש לבחור בגד עם קאט-אאוט באיזור בגוף שאנחנו רוצות להבליטו ולא באיזור אותו אותו נרצה לטשטש.

1. שילוב של טרנד החבישות עם הא-סימטריות הולך נהדר יחד! Balenciaga

2. שרוול א-סמטרי בהשראת הפאנק Alexander McQueen

3. השרוול חסר למישהו?, פשוט מושלם!!Tom Ford

4. שרוול חסר במסה של עודף Richard Malone

5. מחשוף קא-אאוט א-סימטרי אחד לוקח את כל תשומת הלב Richard Malone


וולנים

זהו מיקרו טרנד ענק אשר קיים איתנו כבר כמה עונות ברצף, מקור ההשראה מהחזרה לשנות ה 70 המאושרות והשנה (חידוש) גם מהמאות הקודמות. לדעתי זהו הטרנד הכי מקובל ופופולארי מכיוון שכל אחת יכולה להתחבר לטשטוש שיוצרים הוולנים כמובן כל עוד הם לא מוגזמים ויוצאים מפרופורציה. אפשר ליישם את הטרנד כאמור בשמלות מוגזמות ודרמטיות,דוגמאת מקווין או גוצ'י, וכן באלמנטים מרומזים כמו סיומות של שרוולים ושמלות וגם כצווארונים מודגשים.

הוולן בחלק העליון של הגוף מומלץ מאוד לאגסיות בעלות אגן רחב מהכתפיים. הוולן בחלק התחתון מתאים יותר למבנה גוף V כשהכתפיים רחבות יותר מהאגן. כמו כן הוולן התחתון יתאים לאישה בעלת מבנה גוף ישר (H) שמעוניינת ליצור מותן מלאכותית וגם למבנה גוף X כדי להבליט יותר את המותן שקיימת.

בעלות מבנה גוף עגול (O) עדיף שיתרחקו מהטרנד הספציפי הזה היות ויש לו נטיה לנפח.

1. וולן רומנטי ודרמטי בשולי חצאית בשילוב לא צפוי משהו עם ווסט פאנקי... רק לגוצ'י מותר

2. שמלה שנראית כמו שמיכת פוך מעוצבת עם אלמנטים של וולן בשוליה. Balenciaga

3. שמלה מדהימה של אלכסנדר מקווין, שילוב תקופתי עם רצועות פאנקיסטיות וולן רומנטי בחזית.

4. חצאית וולן מוגזמת במתיקותה בשילוב בלייזר וכובע גבריים משהו.. ניגודים תמיד מנצחים! Louis Vuitton

5. שקיפויות וולנים תמיד הלכו ביחד Prada


אז אלו חמשת הטרנדים הבולטים לעונת הסתיו הקרובה, בטוחה שלחלקכן יש כבר כמה פריטים מעונות קודמות. הדבר העיקרי בשימוש בטרנדים הוא לשלב אותם בחוכמה כדי להימנע מהרגשה "מחופשת". לפעמים טרנדים הם טעם נרכש, ומה שלא טעים לא אוכלים! אל תתאמצי להידחק לטרנד שהאינטואיציה שלך לא זורמת איתו. בהצלחה!



52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page